Glad påsk!

Lektid med kända konstverk

Det där med att ha ett museum i fickan är inte dumt - speciellt nu i isoleringstider.

Jag hade missat Googles Arts & Culture ... Men har nu lekt för fullt.  Är man som jag en amatörfärgkluddare så är det väldigt intressant att få gå in i extremnärbild och se de där penseldragen in i minsta detalj.

Via ArtCamera tar Google dig i handen och guidar dig kring ett antal konstverk att studera i detalj. Mycket lärorikt.

Eller varför inte prova Upplev konsten i 360 graders perspektiv?

Öppna dörren in till museet och vandra alldeles ensam utan att trängas. Gå på en virtuell tur in i ett museum - och stros som i Street View

Användbart och trevligt läromedel i bildämnet. Översättningsfunktionen på sajten funkar bra.

.... och så naturligtvis lek med konsten i din telefon via appen du kan ladda ner..... t ex placera det kända konstverket mitt i ditt vardagsrum.