Den svåra konsten att lära om

Nytt Flöde!

Nytt avsnitt av Flödet! Denna gång med välkända Maria Schedvin, utvecklingssekreterare i Malmö som snart börjar nytt jobb som skolbibliotekarie i Eslöv.

Avsnittet handlar om resan i att skriva och ge ut en bok;  våndor, vedermödor och glädjeämnen. Klara och Lotta tar också upp den besvikelse alla vi skolbibliotekarier känner av att den fina utredningen av Gustaf Fridolin Skolbibliotek för bildning och utbildning blev till en ballong som sprack.

Som vanligt så är det en fröjd att lyssna på Klara och Lotta! Detta nya avsnitt av Flödet flyter lika härligt som vanligt! Samma puttrande glädje och humor, samma klokskap och förmåga att i sitt småprat få både oss som lyssnar och aktuell intervjuperson rakt in i sitt värmande och trygga vardagsrum.

Tack Lotta och Klara för att ni är som ni är!

... och jag instämmer till fullo i devisen: "Det är bättre att göra det än att inte göra det".

Photo by Gerhard G. från Pixabay