Dyk ner i Digitekets fortbildningskällor!

Du som ännu inte stiftat bekantskap med Digiteket... ge dig tid nu under höstlovet och gotta ner dig i alla godbitarna som man erbjuder. Även om du inte jobbar på folkbibliotek hittar du här gott om intressanta områden att studera som du som skolbibliotekarie har stor nytta av!

Gå in på Kurser och leta sedan upp något under Information och analys, Digitalt samarbete, Skapa innehåll, Säkerhet eller Problemlösning! Var försiktig bara så att du inte drunknar :-) Ta det lugnt. Ta ett simtag i taget. Det är lätt att bli överväldigad ... så bläddra runt bland ovanstående rubriker och gör sedan ett djupare nedslag i en flik som du känner mest för just då.

• Glöm bara inte att reflektera direkt efteråt över vad du lärt dig.
  • Fundera sedan på hur du kan omsätta det i din egen verksamhet.
  • Skriv ner!

Om Digiteket

Digiteket är del av projektet Digitalt först med användaren i fokus - regeringens satsning på ett nationellt digitalt kompetenslyft för bibliotekspersonal.

Digiteket  har byggts upp av digitala biblioteket i Malmö stad i samarbete med den digitala byrån KAN på uppdrag av Kungliga biblioteket.

Bild av Michal Jarmoluk från Pixabay

____________   Monica Ehrenstråle   ____________