Gör resor tillbaka i tiden med chatboten!

Gå till Pixabay och hämta musik till ditt bildspel

Bild av Stefan Keller från Pixabay

Gå till Pixabay och hämta musik till ditt bildspel

Pixabay är min favorit när det gäller att hämta bilder till min blogg. Numera finns det också musik att hämta på denna eminenta sajt. Musik som dessutom är indelad i genrer, bl a en genre som jag tyckte verkade vara användbar när man gör en spännande berättelse: "Bygga upp scener". Men det finns fler musiksnuttar gömda lite varstans som passar till olika tempo i berättelser. Vilken inspiration det kan ge till eleverna i deras kreativa berättande! Musik och svenska i fin kombo. Vilken musik passar till just den känslan eller händelse...? Mycket att ta upp och diskutera utifrån olika utgångspunkter.

Monica Nilsson-Ehrenstråle