AI rättvis i skolan - del 2

Månadens genre

Så här i uppstarten - varför inte satsa på Månadens genre?

Klä bokhyllan med ett läckert tyg! Häfta med häftklamrar så tyget inte kasar iväg.

Komplettera hyllan med att hänga eller ställ dit föremål som kan passa till genren.

Fyll hyllan med bra böcker i genren - Inte bara plockar böcker genom att läsa på baksidan :-) utan placera bara böcker där som du vet är omtyckta eller som du själv läst.

Ta ett foto och lägg ut på din skolbibliotekssida online. Skriv ner titlarna där - och ännu bättre länka till din bibliotekskatalog så att eleverna kan reservera om boken är utlånad när de kommer för att hämta det fysiska exemplaret.

Kanske komplettera med QR-kod på häftiga boktrailers eller på en spännande bokpresentationsvideo där du berättar om boken!

Här har du ett exempel på hur Courtney Pentland presenterat sin Genre of the Month