Framtiden som redan står i dörröppningen

Boktips på video

Apropå tidigare inlägg om små videostrips med härliga boktips att dela till eleverna så berättar Andreas på Hegas kanal om en lättläst bok i en serie. Andra bokpratare är bl a Annica från Skara bibliotek och Emma.   Laholms bibliotek delar också med sig av boktips.

Kanske inspirerar de dig till att göra egna korta boktips? Det behöver inte vara så märkvärdigt och flådigt!

Kika gärna på Klaras spellistor och bloggen Klara pratar böcker (de äldre tipsen 2010-2019) med tips på böcker till olika åldrar! Hämta idéer till ditt bokprat!

Det går ju också att locka med en spännande boktrailer: Blodspakten av Johan Rundberg, Natur och Kultur. Bonnier Video bjuder bl a på Du är bäst av Sara Kadefors

Apropå refererade inlägget så hittar du det här: Sprida läslustvideor till lärarna