Glad påsk!

Om boken

• Nilsson, Monica (2007). Informationsfärdighet i praktiken: skolbibliotekarie och lärare i samverkan. Lund: BTJ förlag
För många år sedan skrev jag boken Informationsfärdighet i praktiken - skolbibliotekarier och lärare i samverkan.

Boken har några år på nacken.... men fortfarande har själva processen och arbetsgången vid informationshantering inte blivit så mycket annorlunda:-) Det som har ändrat sig är källorna. Så även om många källor i de anvisade övningarna är inaktuella så är det fritt upp till dig att ändra och anpassa till idag och din egen undervisning.

Arbetsbladen ligger samlade här.

Vissa av arbetsbladen är i pdf och går ej att ändra - men flera är möjliga att anpassa.

Så här hämtar du hem arbetsbladen:

Du högerklickar på länken. Välj ladda ner som word. Ladda ner och spara på din dator (kom i håg var du lade den:-) ) Öppna - överst kan finnas ett meddelande om att dokumentet är stängt för redigering. Välj öppna.

Planera tillsammans

Processen i informationshantering - Raketen

Loggböcker

Perspektivmall - informationshantering