Gör resor tillbaka i tiden med chatboten!

Blir så glad när jag läser om skolbibliotekarier som Louise Olsson, skolbibliotekarie Kvibergsskolan.

Bibliotekarieyrket idag är väldigt mångfacetterat" säger Louise i intervjun som finns att läsa på Pedagog Göteborgs blogg

Louise lyfter fram skolbibliotekariens viktiga roll och kompetens kring de två viktiga "benen"; MIK och lässtimulans.

Louise tar också upp hur viktigt det är att vi inte sitter vid vår biblioteksdisk på vår kammare och tyst väntar på att någon ska komma och be oss om råd.

"Jag försöker att sprida den information jag besitter till mina kolleger, och har de några funderingar eller känner att de behöver stöd bidrar jag gärna. "

Ordet sammanstrålar gillar jag också. Det är just så det ska vara: vår kompetens kokar i hop med pedagogernas och blir till näringsrik kunskap till eleverna.

"Jag tror att skolbibliotekets MIK-kompetens sammanstrålar med pedagogernas kunskap inom ämnet."

... och tack Stefan Pålsson @stefan_palsson för att du delar med dig av din omvärldsorientering.

BIld av Gerd Altmann från Pixabay