Glad påsk!

Seglar du också ensam i din båt?

Läste en tankeväckande artikel om hur den stressiga och ensamma situationen man befinner sig i som skolbibliotekarie kan påverka ens psyke.

Take care of your self manar Brandi Hartsell i tidskriften Knowledge Quest. Något som vi alla borde tänka på när vi befinner oss mitt i händelsernas centrum. Brandi delar med sig av både sin resa till välbefinnande och ger också tips på konkreta åtgärder för att underlätta jobbet.

Att var skolbibliotekarie är spännande och roligt på alla sätt - men osäkerheten är också en del. Som lärare har du alltid erfarna kolleger att luta dig emot - men som skolbibliotekarie står du ofta ensam i din roll.

Att vara skolbibliotekarie är att befinna sig i ingenmansland. Du är inte pedagog, administratör eller har en social eller vårdande funktion i skolan. Du är mitt emellan - en främmande fågel som få har en aning om vilka arbetsuppgifter hen har .... förutom att det är så "mysigt" med böcker :-

Hartsell, B. (2020). Take Care of Yourself First | Knowledge Quest. [online] Aasl.org. Available at: https://knowledgequest.aasl.org/take-care-of-yourself-first/ [Accessed 10 Feb. 2020].
Bild av Free-Photos från Pixabay