Malmö delar

Bild av Peggy und Marco Lachmann-Anke från Pixabay

Malmö delar

Blir så glad när jag ser organisationer som delar med sig. Malmö delar är ett utmärkt exempel på hur bra det kan bli när man vågar släppa på jantelagen och dela med sig av sina knep och handledningar.

Malmö delar hittar jag Mitt lärande som är en variant på det som mina lärare och jag jobbade med i skolbiblioteket - den viktiga återkopplingen. Sidan bjuder på många fler bra tips för eleverna till att komma i gång och komma vidare.

Jag hamnade på Malmö delar - en didaktisk resurs via en sökning på källkritik.... På webbsidan hittar du massor med bra material! Gå in och botanisera!

... och du själv som läser det här ....Om du har material som du tycker fungerar - Var inte rädd för att DELA du med! Vi är alla glada över att få tips och idéer!

__________________________________

Tidigare inlägg om digitala resurser för både lärare och skolbibliotekarier:

Inlägg 2020-10-15