Den svåra konsten att lära om

Redigera bilder i Google Presentation - SKOLBIBLIOTEKSRESURSEN

Jag har lärt mig en ny fiffig funktion hos Google: Hur man redigerar bilder direkt i Googles bildspelsverktyg. Flera av er känner säkert till detta, men för mig var det nytt. Bra att slippa gå till ett annat verktyg när man vill fixa till en bild. Jag är ingen fena på design och har inte heller känsla för vad som blir bra, utan jag leker helt vilt. Risken är väl att man går överstyr och glömmer det där "less is more". Google ger oss i alla fall möjlighet att sitta och trixa med bildeditering på ett flertal sätt.

Här följer en kort video där jag visar på funktionerna. Glömde dock bort att visa Färgändring - vilket gjorde påskharen ännu kusligare.

Knepet lärde jag mig av - som vanligt - Richard Byrne

Monica Nilsson-Ehrenstråle

Byrne, R. (2021). How to Create Posters and Embed Them Into Your Google Site. [online] Freetech4teachers.com. Available at: https://www.freetech4teachers.com/2021/02/how-to-create-posters-and-embed-them.html [Accessed 11 Feb. 2021].