Hur mår skolbiblioteken i USA?

Skolbiblioteksresursen på Facebook

Bild av Gerd Altmann från Pixabay

SKOLBIBLIOTEKSRESURSEN på Facebook

Missionärer vill ha ut sina budskap. Så också jag med mitt skolbibliotekstänk.

Maken, som snällt ställer upp som min korrläsare, frågade försynt häromdagen: Varför har du inte en Facebooksida för Skolbiblioteksresursen?

Frågan hängde och slängde i tystnaden som blev.

Varför i hela friden har jag inte lagt ut inläggen på FB?

Den frågan ställer jag mig fortfarande. Varför har jag inte gjort det???

Visst jag gjorde en prototyp i början men det blev aldrig mer. Jag blev t o m förvånad när jag nu först skulle ta tag i detta FB projekt och upptäckte att det redan fanns en halvfärdig sida som just hette Skolbiblioteksresursen på Fejan.... Totalt bortglömd!

Det är svårt det här med delningstänket. En sida av hjärnan säger att man ska vara artigt försynt och tillbakadragande. Alla andra kan och vet så mycket. Varför skulle jag ha något att tillföra? tänker man.

FB blir för skrikigt och too much. Det räcker med en blogg. Tänkte man.

Men man vill ju inte sitta där i sin kammare och ropa till väggarna. Man vill ju nå ut! Till fler!  Till så många som det går.  Och man vill ha tillbaka andras idéer och tankar. Ett lärande som utvecklas.

Nu har i alla fall SKOLBIBLIOTEKSRESURSEN en Facebooksida

.... men ingen Instagramsida eftersom det jag förmedlar inte är ögonblicksbilder utan har ett mer köttigare textinnehåll.