Gör resor tillbaka i tiden med chatboten!

Moovly - animerad marknadsföring i skolbiblioteket

Blev lite sprallig när jag hittade Åsa Kronkvists och Högskolans i Kristianstads introduktion till ett nytt roligt verktyg för animering. Nu har jag sysselsättning några sommardagar med att lära mig lite hur detta verktyg fungerar! Tycks vara ett utomordentligt digitalt verktyg till att göra små korta introvideos inom skolbiblioteksområdet, om t ex källkritik, lästips, info om aktuella händelser.... listan kan göras lång.

Moovly heter verktyget. Du som har skoladress får ett gratis utbildningskonto!

Testade själv på en av deras "templates". Och förstod intuitivt ungefär hur man skulle göra. Men bäst är att titta på Åsas lugna och tydliga förklaringar.

Moovly har också bra steg-för-steg instruktionen och hjälpvideor.

PS! En del typsnitt funkar inte med svenska tecken, men det är bara till att testa ett annat. Roboto brukar jag använda mig av.

PPS! Nu när jag suttit och pulat med verktyget i eftermiddag, så blev spralligheten lite vingklippt. Den video jag skapat innehöll inte bara e n stämpel med Moovlyloggan, utan förutom en liten till vänster, lade sig en stor väldigt täckande Moovlylogga mitt på.....Tycks även gälla för gratis skollicens ..... Så synd! Men jag kan ha missuppfattat.... Är det någon som provat Moovly - hör gärna av er. Det var ett trevligt verktyg att jobba med.

För att få lite sprall tillbaka så gjorde jag en snabbisvideo på Adobe Spark video.....Det hjälpte lite....