Gör resor tillbaka i tiden med chatboten!

Canva - Gör en klickbar poster

Som jag tidigare tjatat om så gör Canva väldigt fina posters. Varför inte testa och låt en video få vara med.

Självklart kan du göra flera sidor.

Tänk vilka intressanta redovisningar av sitt lärande eleverna kan göra! Och dessutom dela med sig av sin kunskap!

GÖR SÅ HÄR:

Du kan t ex välja Affisch (eller vilken annan variant som helst) och sedan kan du botanisera i det oändliga bibliotek av mallar och sedan fixa till med dina egna bilder och din egen text - eller så kan du ju bara välja en helt tom sida från början.

Här visar jag hur man gör en klickbar poster från ett tomt blad. Hoppas du har överseende med kvaliteten på inspelningen :-)

Så här delar du ditt storverk:

Canva är gratis (även det som är Pro) för dig som är lärare eller skolbibliotekarie - Anmäl dig och du och dina elever får tillgång till alla lekverktyg som finns till hjälp när du ska jobba med informationsmaterial.