Planering inför hösten - 2. Innehåll

Vilka ingredienser ska ni ha i ert bröd? Har du kvar ditt skisspapper? Snurrar det runt i huvudet av allt det där som vore bra och kul att köra igång med i höst?

Kika på vad som finns i skafferiet. Ovan hittar du en ingredienslista som handlar om hur vi som skolbibliotekarier kan hjälpa till med det där att ge eleverna verktyg för digital delaktighet i samhället. Glöm heller inte att fundera på hur de nya AI-språkmodellerna nu ska vävas in i MIK som färdighet  i ett digitalt samhäller.  Se till exempel:

Tillsammans med våra lärarkolleger bygger vi vidare på de där två benen som skolbiblioteks verksamhet vilar på: lässtimulans och MIK. Visa på några av dessa delar som du kan bidra med i samarbete med lärarkollegerna. Delar som lärarna känner igen från läro- och kursplan.

.... och ..... Bli inte överväldigad av denna långa lista! Se det som ett underlag och kompass på ditt arbete.

... och numreringen har ett speciellt syfte.... Siffrorna gör att det blir lättare att se vad man får med sig i just det arbete man håller på med tillsammans med eleverna.

.... och kan också vara till hjälp i statistik och utvärdering ....